Pyynikillä ensimmäiset suunnistuskisat!

Tampereen Yritys ja Epilän Esa järjestävät kansainvälisen 4. FinnTrailO Super Weekend 2012 -tarkkuussuunnistuskilpailun 18.-19.8.2012. Lauantaina klo 12 aletaan Pyynikillä tempolla. Kauppiin siirrytään viideksi keskimatkan kisaan. Sunnuntaina on jo kymmeneltä Pyynikillä uusi keskimatkan kisa. Hämeen aluemestaruuksista taistellaan kummassakin Pyynikin kisassa Elit-sarjassa. Pyynikillä ei ole ikinä järjestetty piirikunnallista suurempaa suunnistuskilpailua.

Suurin osa Pyynikistä on luonnonsuojelualuetta, joten suunnistus on kielletty koululiikuntaa lukuunottamatta. Tarkkuussuunnistuksessa kilpailija etenee ulkoiluteitä ja leveitä polkuja pitkin. Vain ratamestari ja valvoja käyvät maastossa, joten kaksi kaupungin virastoa antoi ilman muuta luvan tarkkuussuunnistukseen.

Kooveen suunnistajilla on nyt hyvä tilaisuus tutustua huolella ja taidolla tehtyyn tarkkuussuunnistustapahtumaan. Jos ei halua osallistua samaan sarjaan maailman huippujen kanssa, on mahdollista suunnistaa A-sarjassa, jossa keskimatkan rasteja on vähemmän ja niille varattua ratkaisuaikaa enemmän kuin Elit-sarjassa.

Kisasivut löytyvät täältä

Kilpailuohjeetkin on jo julkaistu.